Ceny węgla w ostatnim czasie przyprawiają o zawrót głowy. Coraz więcej trudności sprawia również zamówienie węgla w sklepie internetowym PGG (Polska Grupa Górnicza), gdzie wybrany węgiel można kupić w zdecydowanie konkurencyjnej cenie.
Jak kupić węgiel na stronie PGG?
Sklep PGG zdecydowanie jest najbardziej obleganym sklepem online. A to wszystko za sprawą cen węgla. Żeby nie było zbyt łatwo, ustalono kilka wytycznych, według których można zakupić węgiel. Pierwszą istotną informacją, jest fakt, iż na 1 gospodarstwo domowe, raz w roku można zakupić maksymalnie 5 ton węgla. Konieczne jest też posiadanie deklaracji CEEB, którą można otrzymać w urzędzie miasta lub w gminie.
Aby to zrobić należy wykonać następujące kroki:
- Założyć konto na stronie PGG
Aby założyć takie konto, należy posiadać adres e-mail, i zarejestrować użytkownika. Najlepiej jest to zrobić w dniu, w którym sprzedaż węgla nie jest prowadzona. Tzn oprócz wtorku i czwartku. Pamiętaj o aktywacji linku wysłanego na maila.
- Uzupełnić profil kupującego
Następnie w zakładce PROFIL należy uzupełnić dane tj: Imię i nazwisko, dokładny adres, pesel, numer telefonu, a także numer konta. Wszystkie te dane, muszą być zgodne z deklaracją CEEB. Numer konta który podajemy, jest potrzebny do tego, aby zwrócić różnice w kwocie którą zapłaciliśmy za węgiel a ilością węgla który otrzymaliśmy.
Gdy podaliśmy złe dane lub pomyliliśmy się podczas wypełniania to jedynym sposobem korekty danych jest wypełnienie formularza korekty danych osobowych i wysłanie na adres email sklepu PGG.
- Logowanie
Bardzo ważne jest, aby we wtorek i czwartek zalogować się na konto przed godziną 16:00. Logowanie w godzinach sprzedaży jest wręcz niemożliwe. Najlepiej zalogować się rano. Warto zaznaczyć opcję „Zapamiętaj mnie” podczas logowania.
- Zamówienie
Pierwszą czynnością jest dostanie się na sklep – odświeżamy stronę do skutku. Pierwsze próby zamówienia węgla, polegają na dodaniu produktu do koszyka. Jeżeli wybrany produkt mamy w koszyku, to połowa sukcesu za Wami. Aczkolwiek same posiadanie produktu, nie daje gwarancji zakupu. Natomiast przy kolejnej próbie zakupu, produkt mamy już dodany, i możemy przejść automatycznie do dalszej procedury.
WAŻNE – podczas próby zakupu korzystać z jednej karty przeglądarki, otwarcie (odświeżanie) większej ilości kart powoduje nałożenie filtra. Dzięki czemu zakup jest praktycznie niemożliwy.
- Koszyk
Głównym zadaniem jest notoryczne odświeżanie strony. To znaczy aż do momenty, gdy przejdziemy do koszyka. Jest to kolejny etap, który przybliża nas do zakupu węgla. W momencie otwarcia strony z zakładka koszyk, należy uzupełnić informację akcyzową, a także wybrać odbiór osobisty. Po uzupełnieniu, klikamy na „Przejdź do kasy“
WAŻNE – Odświeżamy kolejny raz tylko gdy strona się załaduje. Gdy ładowanie trwa długo np. 20s wtedy w ostateczności można przerwać i odświeżyć ponownie.
- Kasa
Kiedy nastąpi ten szczęśliwy czas, w którym dotrzemy do kasy, należy za pomocą kilku kliknięć potwierdzić dane osobowe – używając przycisku kopiuj. Następnie, wybieramy opcję płatności, oraz zaznaczamy zgody na przetwarzanie danych – klikamy w okienko „zaznacz wszystko“. Ostatnim etapem jest kliknięcie „ Złóż zamówienie“. Niestety samo kliknięcie w dalszym ciągu nie gwarantuje zakupu węgla.
- Zamówienie
Ten etap również może potrwać, i wymagać kilku a nawet kilkunastu podejść. Odświeżamy zamówienie tak długo, aż w pasku przeglądarki pojawi nam się jego numer.
Odświeżanie do skutku bywa męczące
Niestety sam opis wydaje się mało skomplikowany, jednak warto pamiętać że w wybranych dniach tj wtorek i czwartek od godziny 16 do wyczerpania zapasów, miliony polaków próbuje robić to samo co my. Zazwyczaj węgiel dostępny jest maksymalnie 30-40 minut, a chętnych nie brakuje. Problemem jest ilość dostępnego węgla, na który nie mamy wpływu. Nasze próby zakupu mogą trwać kilka dni a nawet tygodni, tutaj liczy się cierpliwość, dobry internet, i często, nawet bardzo częste odświeżanie strony. Bywa to strasznie frustrujące, gdy kolejne próby okazują się pechowe, ale próbować należy do skutku. Osoby które szczęśliwie dobrnęły do ostatniego etapu, zalecają aby nie wylogowywać się z konta, a najlepiej zostawić włączony komputer, aż do dnia następnego i tak do skutku. Prawdopodobnie pozwala nam to w szybszy sposób przebrnąć przez wszystkie etapy.
Kilka porad zwiększających szanse zamówienia węgla w sklepie PGG
- Używać przeglądarki: Brave, Chrome, Edge – na wybranej z przeglądarek założyć „nowy profil”, tak aby przeglądarka była wolna od niepotrzebnych i spowalniających plików (historia przeglądania, pliki cookies etc.)
- Wyłącz wszystkie urządzenia obciążające połączenie z internetem.
- Szybkość internetu i urządzenie ma małe znaczenie podczas zamawiania.
- Gdy pojawi się biało czerwona plansza „Przepraszamy” – to odświeżamy dalej.
- Strona nie została odnaleziona, błąd dns – pojawia się w czasie największego ruchu na stronie.
- Pojawienie się captchy – zostaliśmy uznani za bota – czasem pomaga przełączenie sieci WIFI np tej z telefonu.
- The Requested Url Was Rejected. Please Consult With Your Administrator – zostaliśmy uznani za bota – czasem pomaga przełączenie sieci WIFI np tej z telefonu, ewentualnie dobrym sposobem jest usunięcie ciasteczka sesji bez utraty zawartości koszyka. sklep.pgg.pl > Pliki cookie > sklep_pgg_session
- Zaczynamy odświeżać dopiero gdy węgiel pojawi się w sklepie, w tym celu warto skorzystać ze strony https://sprawdzwegiel.pl/
- Gdy pojawi się kod błędu 419 to nie odświeżamy dalej choć czasem się uda – wtedy należy dać wstecz na przeglądarce (token utracił ważność)
- Dodanie węgla do koszyka najlepiej wykonać ze strony głównej, niż ze strony produktu.
- Czasem gdy w zamówieniu nie pojawi się nr zamówienia – warto sprawdzić pocztę lub zamówienia na profilu. Często zdarza się, że jakimś cudem zamówienie przeszło.
Aktualizacja 29.07.22r
Aby skopiować koszyk na inny komputer warto skorzystać z wtyczki do Chrome EditThisCookie (https://chrome.google.com/webstore/detail/editthiscookie/fngmhnnpilhplaeedifhccceomclgfbg?hl=pl). A poniżej Poradnik Video jak to zrobić krok po kroku.