Motoryzacja Nowy silnik Cummins 6,7 l – wszystko, co potrzebujesz wiedzieć Redakcja Opublikowano 12 maja 2021 3 min czytania 0 433 Prezentacja nowej jednostki napędowej zawsze budzi wiele emocji. Nie inaczej było w tym przypadku. Nowy silnik Cummins o pojemności 6,7 litra stanowił uzupełnienie oferty producenta. Marka Cummins jest znana przede wszystkim z produkcji wysokiej klasy jednostek napędowych, przystosowanych do pracy w trudnych warunkach. Wysoka wydajność, w połączeniu z niezawodnością i długą żywotnością sprawiła, że amerykańska firma zyskała wielu zwolenników na całym świecie. Szybkie menu: 1) Nowy silnik Cummins – najważniejsze parametry w pigułce 2) Co jeszcze warto wiedzieć o nowej jednostce napędowej Cummins? Nowy silnik Cummins – najważniejsze parametry w pigułce Nowa wersja popularnej jednostki napędowej została pozbawiona zaworu EGR. Takie rozwiązanie pozwoliło na 5% wzrost mocy i zwiększenie momentu obrotowego aż o 31%. Silnik został wyposażony w wielokrotnie nagradzaną turbosprężarkę VGT™, która wyróżnia się niezawodnością i wytrzymałą konstrukcją. Nowy silnik Cummins o pojemności 6,7 litra, w porównaniu do poprzednich wersji, charakteryzuje się mniejszym zapotrzebowaniem na paliwo. Ponadto wydłużone zostały okresy pomiędzy serwisami, dzięki czemu koszty eksploatacyjne zostały znacząco zredukowane. Dodatkowo, silnik zaprojektowano w taki sposób, aby maksymalnie ułatwić wymianę części i konserwację. Kolejnym rozwiązaniem jest system oczyszczania spalin Single Module™, który ogranicza emisję szkodliwych substancji do atmosfery. Co jeszcze warto wiedzieć o nowej jednostce napędowej Cummins? Niezwykle przydatna technologia Cummins Connected Diagnostics pozwala na błyskawiczną diagnozę awarii. Ponadto oprogramowanie informuje użytkownika o zalecanych działaniach, które mają na celu usunięcie usterki. Nowy silnik Cummins ma wysoką tolerancję na siarkę. W praktyce oznacza to, że można go bezpiecznie użytkować w miejscach, w których jakość paliwa jest umiarkowana. Opisywana jednostka napędowa może być wykorzystywana m.in. w ciągnikach rolniczych. Jej moc, w zależności od wersji, zawiera się w przedziale 155-326 KM, natomiast moment obrotowy w przedziale 881-1375 Nm.