Technologia Promocja sklepu lokalnie – jakie narzędzia wykorzystać? Redakcja Opublikowano 18 września 2020 4 min czytania 0 576 Promocja sklepu lokalnie - materiał partnera Załóżmy, że prowadzimy sklep odzieżowy w średniej wielkości mieście. Co należy zrobić, aby skutecznie przyciągnąć klientów? Załóżmy, że prowadzimy sklep odzieżowy w średniej wielkości mieście. Co należy zrobić, aby skutecznie przyciągnąć klientów? W tym artykule przedstawimy Wam zbiór narzędzi, które usprawnią pozyskiwanie nowych klientów i budowanie świadomości marki na rynku lokalnym. billboard reklamowy – materiał partnera Patrząc na ten przypadek, na wstępie widać, że należy podzielić działania reklamowe na: internetowe i zewnętrzne. Reklama internetowa Działania tutaj będą skupiały się głównie na stworzeniu przejrzystej strony internetowej oraz profilu w mediach społecznościowych. Posiadanie strony jest w dzisiejszym świecie konieczne. Warto tutaj wspomnieć o możliwości założenia sklepu internetowego lub sprzedawaniu swoich produktów na portalach typu Allegro. Jednak w tym przypadku wchodzilibyśmy już w promowanie ogólnopolskie. Jeśli posiadamy już stronę internetową, warto zainwestować w pozycjonowanie lokalne oraz reklamę w wyszukiwarkach. Zwiększy to sprzedaż oraz sprawi, że nowi klienci zaczną przychodzić do naszego sklepu. Jeśli zaś chodzi o profil w mediach społecznościowych – tutaj również mamy możliwość promowania go i dzięki temu pozyskiwania nowych klientów. Reklama zewnętrzna Możemy promować nasz lokal również na ulicach miasta. Do tego celu polecamy systemy wystawiennicze zewnętrzne, takie jak: Banery Billboardy Plakaty Ulotki Flagi reklamowe Reklamę citylight Plakaty wskazujące kierunek Reklamę w autobusach miejskich Po wybraniu nośnika, powstaje pytanie jakie treści na nim umieścić. Jednak warto zastanowić się nad ta kwestią już wcześniej, aby dostosować obydwa czynniki maksymalnie do siebie. Treści, jakie należy dobrać na reklamę zewnętrzną powinny mieć cechy: Krótka forma Jasny i prosty przekaz Wypuklenie najważniejszych cech/produktów/usług Wybór informacji, które przyciągną klientów, Brak „lania wody” Kolejnym ważnym, lecz często pomijanym czynnikiem jest dobór odpowiedniej firmy, która zaoferuje nam nośniki reklamowe. Jeśli decydujemy się, aby kupić flagi reklamowe, warto sprawdzić, czy ten producent flag oferuje także innego rodzaju nośniki. Wówczas możemy skompletować bardzo ciekawe i skutecznie formy reklamy.