Promocja sklepu lokalnie – jakie narzędzia wykorzystać?

4 minut czytania
0
0
Promocja sklepu lokalnie - materiał partnera

Załóżmy, że prowadzimy sklep odzieżowy w średniej wielkości mieście. Co należy zrobić, aby skutecznie przyciągnąć klientów?

Załóżmy, że prowadzimy sklep odzieżowy w średniej wielkości mieście. Co należy zrobić, aby skutecznie przyciągnąć klientów? W tym artykule przedstawimy Wam zbiór narzędzi, które usprawnią pozyskiwanie nowych klientów i budowanie świadomości marki na rynku lokalnym.

billboard reklamowy - materiał partnera
billboard reklamowy – materiał partnera

Patrząc na ten przypadek, na wstępie widać, że należy podzielić działania reklamowe na: internetowe i zewnętrzne.
Reklama internetowa

Działania tutaj będą skupiały się głównie na stworzeniu przejrzystej strony internetowej oraz profilu w mediach społecznościowych. Posiadanie strony jest w dzisiejszym świecie konieczne. Warto tutaj wspomnieć o możliwości założenia sklepu internetowego lub sprzedawaniu swoich produktów na portalach typu Allegro. Jednak w tym przypadku wchodzilibyśmy już w promowanie ogólnopolskie.

Jeśli posiadamy już stronę internetową, warto zainwestować w pozycjonowanie lokalne oraz reklamę w wyszukiwarkach. Zwiększy to sprzedaż oraz sprawi, że nowi klienci zaczną przychodzić do naszego sklepu. Jeśli zaś chodzi o profil w mediach społecznościowych – tutaj również mamy możliwość promowania go i dzięki temu pozyskiwania nowych klientów.
Reklama zewnętrzna

Możemy promować nasz lokal również na ulicach miasta. Do tego celu polecamy systemy wystawiennicze zewnętrzne, takie jak:

  • Banery
  • Billboardy
  • Plakaty
  • Ulotki
  • Flagi reklamowe
  • Reklamę citylight
  • Plakaty wskazujące kierunek
  • Reklamę w autobusach miejskich

Po wybraniu nośnika, powstaje pytanie jakie treści na nim umieścić. Jednak warto zastanowić się nad ta kwestią już wcześniej, aby dostosować obydwa czynniki maksymalnie do siebie. Treści, jakie należy dobrać na reklamę zewnętrzną powinny mieć cechy:

  • Krótka forma
  • Jasny i prosty przekaz
  • Wypuklenie najważniejszych cech/produktów/usług
  • Wybór informacji, które przyciągną klientów,
  • Brak „lania wody”

Kolejnym ważnym, lecz często pomijanym czynnikiem jest dobór odpowiedniej firmy, która zaoferuje nam nośniki reklamowe. Jeśli decydujemy się, aby kupić flagi reklamowe, warto sprawdzić, czy ten producent flag oferuje także innego rodzaju nośniki. Wówczas możemy skompletować bardzo ciekawe i skutecznie formy reklamy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Oceń przepis




Zobacz także

Monitoring GPS – jakie krążą kłamstwa na jego temat?

Przeglądając Internet z dużym prawdopodobieństwem natkniemy się na treści podważające lub …