Poruszanie się maszynami rolniczymi po trudnych polowych warunkach to duże wyzwanie dla lakieru. Nierówne drogi, kurz, wysokie ryzyko zarysowań i uderzeń, a przy tym działanie niekorzystnych czynników zewnętrznych mogą zwiększać ryzyko odprysków czy pojawienia się korozji. Dlatego warto zadbać o wybór lakierów do ciągników od sprawdzonych producentów i o prawidłową technikę ich nakładania. Przeczytaj poniższy artykuł i dowiedz się, jak zwiększyć trwałość farby, by wytrzymała w nienaruszonym stanie przez cały sezon.
Wybór lakieru do ciągników i przygotowanie powierzchni — na co zwrócić szczególną uwagę?
Inwestycja w wysokiej jakości farbę to zabezpieczenie ciągników przed korozją i uszkodzeniami. To również łatwiejsza aplikacja i równomierne krycie. Oprócz tego warto dopasować lakiery do ciągników do warunków ich pracy i stanu karoserii. Do maszyn, które nie mają oznak rdzy, świetnie sprawdzą się farby podkładowe do gruntowania. W przypadku początków korozji lepszym wyborem będą podkłady chroniące przed rdzą. Profesjonalne produkty oferują między innymi marki Agtech i Wilckens, proponując klientom lakiery dopasowane kolorystycznie do znanych ciągników, takich jak John Deere, Deutz czy Case. Znajdziesz je w sklepie e-farby.eu.
Niezależnie od stanu karoserii duże znaczenie ma odpowiednie przygotowanie powierzchni do malowania. Precyzyjne czyszczenie i odtłuszczanie sprawiają, że lakiery do ciągników zyskują lepszą przyczepność. Ponadto w ten sposób zmniejszysz ryzyko powstawania zapowietrzeń czy plam i jednocześnie zwiększysz wytrzymałość farby. Dzięki temu podczas pracy w wymagających warunkach będzie mniej podatna na odpryski.
Naprawa, czyszczenie i konserwacja — jak wpływają na trwałość lakierów do ciągników?
Regularne mycie ciągników i usuwanie z nich błota, kurzu oraz innych zabrudzeń pomagają w utrzymaniu lakieru w dobrym stanie. Po sezonie warto jednak zadbać o konserwację i przyjrzeć się całej karoserii. W razie wystąpienia głębokich rys czy odprysków sięgających aż do podkładu dobrym pomysłem będzie odnowienie całej powierzchni pojazdu. Z kolei niewielkie uszkodzenia możesz łatwo naprawić samodzielnie, na przykład używając pozostałości lakieru do ciągników lub wybierając farbę w sprayu. Takie rozwiązanie świetnie sprawdzi się przy płytkich zarysowaniach, zapewniając estetyczne wykończenie i zwiększając ochronę przed korozją.