Zdrowie Pakiety medyczne Redakcja Opublikowano 3 marca 2020 3 min czytania 0 364 Pakiety medyczne Wiele osób w Polsce narzeka na publiczną służbę zdrowia. Niska jakość świadczonych usług i długi czas oczekiwania do specjalistów powoduje, coraz większą popularnością cieszą się pakiety medyczne, czyli usługi medyczne o charakterze prywatnym. Szybkie menu: 1) Czym są pakiety medyczne? 1.1) Zalety i zakres pakietów medycznych Czym są pakiety medyczne? Klient w zamian za miesięczną opłatę abonamentową zyskuje dostęp do określonych specjalistów, zabiegów, czy też badań. Z tego rodzaju usług korzystać mogą zarówno klienci indywidualni, jak i instytucjonalni. Szczególnie dużą popularnością cieszą się pakiety medyczne dla firm. Produkty te są często wykorzystywane jako pozapłacowy sposób motywowania i utrzymywania pracowników. W sprzedaży dostępne są pakiety przeznaczone zarówno dla małych przedsiębiorstw, jak i dużych korporacji. Mniejsze podmioty korzystać mogą z gotowych rozwiązań, w przypadku dużych firm istnieje możliwość dostosowywania oferty do własnych potrzeb. Zalety i zakres pakietów medycznych Poszczególne pakiety medyczne dla firm mogą się między sobą różnić zakresem oferowanych usług. Najtańsze warianty zazwyczaj oferują podstawowe świadczenia, takie jak wizyta u internisty, czy też pediatry, a także dostęp do badań obrazowych i ambulatoryjnych (USG i RTG). Im droższy pakiet, tym większa ilość dostępnych specjalistów oraz badań. Podstawowe zalety tego rodzaju produktów to możliwość uzyskania pomocy medycznej bez skierowania i bez potrzeby długiego oczekiwania. Czas oczekiwania na badanie lub wizytę u specjalisty w ramach NFZ wynosić może nawet kilka miesięcy. Osoby korzystające z pakietów medycznych kierowane są na wizyty lub badania maksymalnie w ciągu kilku dni. Pacjent ma możliwość umówienia się na konkretną godzinę, dlatego nie musi tracić czasu na wielogodzinne przesiadywanie w poczekalni. Zalety pakietów medycznych coraz częściej dostrzegają również pracodawcy. Możliwość wliczenia prywatnego pakietu medycznego w koszty działania firmy sprawia, że tego rodzaju produkty są dla pracodawcy stosunkowo tanim sposobem na przyciągniecie i pozyskanie wartościowych pracowników oraz ich skuteczne motywowanie.