Małe miejscowości i wsie sprawiają pozory miejsc, gdzie nie opłaca się otwierać własnego biznesu. Wręcz przeciwnie! Małe sklepy z towarem, na który zawsze będzie popyt mają szansę przyciągnąć miejscowych klientów, także tych z okolic. Dużą popularnością cieszą się sklepy z chemią gospodarczą i kosmetykami sprowadzanymi zza granicy. Co kryje się za sukcesem takiego biznesu?
Dlaczego warto sprzedawać zagraniczną chemię?
Na rynku kosmetycznym w Polsce od wielu lat dominują produkty z Zachodu, które zaspokajają zróżnicowane potrzeby wielu konsumentów. Niewątpliwym atutem zagranicznych produktów jest wykorzystanie do ich produkcji wysokiej jakości surowców i nowoczesnych technologii. Powszechnie przyjęło się, że sprowadzana chemia gospodarcza i kosmetyki są lepszej jakości i wydajności, a przy tym dostępne w niskiej cenie. Zakładając biznes, jakim jest sprzedaż chemii zza granicy, możemy mieć pewność, że popyt na te produkty nie zmaleje, a nasi klienci z pewnością docenią, że staramy się sprowadzać dla nich najskuteczniejsze produkty!
Sprzedaż zagranicznych kosmetyków – co należy wiedzieć?
Decydując się na otwarcie sklepu w małej miejscowości, musimy znaleźć odpowiednią dla niego lokalizację. Mały sklep z chemią gospodarczą może wzbudzić zainteresowanie lokalnej społeczności jedynie wtedy, gdy wybierzemy lokalizację z dala od dużego marketu lub sąsiadującego sklepu z podobnym asortymentem.
Jeśli mamy konkurencję, bardzo ważne jest nieustanne ulepszanie oferty naszego sklepu i unowocześnianie asortymentu. Musimy badać potrzeby naszych klientów i odpowiadać na nie, dlatego niezwykle istotny jest partner naszego biznesu, u którego się zaopatrujemy. Hurtownia, którą wybierzemy do współpracy, musi być sprawdzona i cieszyć się dobrą opinią. Równie istotne jest to, czy wybrana przez nas hurtownia dostarczy zamówiony asortyment na czas, aby zawsze mieć pełen asortyment w sklepie i nie stracić zaufania naszych klientów. Jedną z najbardziej popularnych hurtowni chemii gospodarczej jest EDG, na której temat więcej przeczytasz pod adresem https://b2b.europedg.pl/o-firmie/.
Asortyment i koszty utrzymania sklepu
Do kosztów inwestycji w sklep należy wliczyć niezbędne wyposażenie (regały na produkty, kasa fiskalna, lada) oraz sam towar. Możemy dodatkowo wliczyć w koszty system antywłamaniowy, telefon, stronę internetową, ulotki i działania promocyjne. Wszystko zależne jest od naszego początkowego budżetu. Pamiętajmy, że na półkach sklepowych powinien znajdować się zróżnicowany asortyment, odpowiadający potrzebom naszych klientów. Początkowy koszt otwarcia sklepu sięga średnio 50 000 zł. Jeśli opracujemy różnego rodzaju promocje i uda nam się przyciągnąć okolicznych klientów, koszt utrzymania sklepu nie powinien przekraczać kosztów jego zaopatrzenia i dochodów z utargu.
Skąd zamawiać towar do naszego sklepu?
Zróżnicowany towar, który cieszy się popularnością i potwierdza się jego skuteczność za granicą, będzie przyciągał klientów do sklepów w Polsce. Właściciele sklepów z zagraniczną chemią sprowadzają produkty z hurtowni stacjonarnych, jednak coraz bardziej popularnym rozwiązaniem jest hurtownia kosmetyczna online, taka jak EDG, której szczegółowa oferta produktów kosmetycznych i chemii gospodarczej mieści się na stronie. Asortyment, jaki oferuje EDG, to oryginalne produkty, które słyną z gwarancji bardzo dobrej jakości i wydajności. To właśnie jest główny powód, dla którego zagraniczne kosmetyki królują w domach naszych klientów!
Plusem realizowania zamówień online jest zaoszczędzenie czasu na dojazd i zminimalizowanie samej eksploatacji samochodu dostawczego. Wystarczy złożyć zamówienie i oczekiwać dostawy w gwarantowanym planowo terminie.