Powiększone zbiorniki paliwa w busach. Czy to się opłaca?

6 minut czytania
0
0
Powiększone zbiorniki paliwa w busach. Czy to się opłaca

Powiększony zbiornik paliwa wiąże się dla właściciela busa z wieloma korzyściami. Co warto wiedzieć o tym rozwiązaniu?

Dodatkowe wyposażenie w busie bywa sporą inwestycją, ale zwykle szybko zwraca się w toku eksploatacji. Kierowca, mając do dyspozycji pewne udogodnienia może pracować dużo wydajniej i bezpieczniej. Jeszcze ważniejsze okazuje się zoptymalizowanie kosztów użytkowania pojazdu. Tu najlepszym przykładem są na pewno powiększone zbiorniki paliwa, na których montaż decyduje się coraz większa liczba przewoźników.

Możliwość większego tankowania wiąże się z wieloma korzyściami. Szczególnie odczuwalne będą one dla budżetu firmy, choć taka inwestycja pozytywnie wpłynie także na inne aspekty jej działalności. Czemu zatem warto się na nią zdecydować? Co zyska przewoźnik, w którego busach znajdą się powiększone zbiorniki paliwa? Czy należy obawiać się ewentualnych awarii i problemów z prawem? Na te pytania odpowiadamy w następnych akapitach.

Znacznie tańsze tankowanie

Najważniejszy argument przemawiający za montażem powiększonego zbiornika paliwa to oczywiście oszczędności. Właściciele wyposażonych w nie busów mogą jednorazowo zatankować większą ilość paliwa. Dzięki temu możliwy jest wybór najtańszej oferty bez konieczności tankowania po drodze – tam, gdzie akurat zaświeci się kontrolka. Szczególnie duże znaczenie ma to w przypadku pojazdów podróżujących na trasach międzynarodowych. Tankowanie w kraju pozwala odliczyć VAT oraz uniknąć korzystania z zachodnich, droższych stacji.

Oszczędności będą jeszcze bardziej odczuwalne dla przewoźników obsługujących do krajów położonych za naszą wschodnią granicą i wszędzie tam, gdzie paliwo jest tańsze niż w Polsce. Całą operację można wówczas zaplanować w ten sposób, by zatankować przy najniższych kosztach i korzystać z paliwa przez dłuższy okres niż w przypadku, gdyby auto miało zamontowany fabryczny bak.

Łatwiejsze planowanie trasy

Montaż dodatkowego zbiornika paliwa umożliwia również bardziej elastyczne planowanie trasy. Przy jej wytyczaniu przewoźnicy muszą wziąć pod uwagę to, by ta wiodła przez drogi, w pobliżu których zlokalizowane są stacje benzynowe. W wielu przypadkach – zwłaszcza na słabiej zurbanizowanych obszarach – oznacza to konieczność sporego nadłożenia trasy. Tracimy w ten sposób nie tylko czas (który moglibyśmy poświęcić na realizację innych zleceń), ale i pieniądze.

Na powiększone zbiorniki paliwa do busów warto zdecydować się zarówno w przypadku pojazdów towarowych, jak i osobowych. W drugiej sytuacji kluczowym argumentem okazuje się możliwość przebycia nawet długiej trasy bez przerw na tankowanie. Te, choć nie są dużym utrudnieniem, potrafią zirytować pasażerów.

Bez obaw o jakość i legalność

Przed wymianą często powstrzymują nas obawy o funkcjonalność tak zmodyfikowanego auta. Jeśli modernizację powierzymy dobremu producentowi zbiorników paliwa, nie wpłynie ona negatywnie na niezawodność i komfort korzystania z auta.

Wybierając produkty ARHEN (dostępne na https://zbiornikipaliwa.com.pl/), zyskujemy pewność, że montaż nowego zbiornika nie będzie ingerencją w konstrukcję nadwozia. Same zbiorniki wykonane są ze specjalnie utwardzonego aluminium, co gwarantuje ich wytrzymałość nawet w trudnych warunkach. Firma obsługuje właścicieli samochodów większości obecnych w Polsce marek, wliczając w to między innymi Mercedesa, Renault, Volkswagena, Iveco, Fiata, Citroena, Opla, Peugeota, Toyotę, Mitsubishi, Scanię czy Daf.

A co z legalnością tego rozwiązania? Wspomniana firma ARHEN montuje zbiorniki z homologacją ważną na terenie całej Unii Europejskiej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Zobacz także

Transport samochodów – jakiego wybrać przewoźnika?

Jeśli przymierzasz się do zakupu samochodu lub właśnie go nabyłeś, istotnym problemem może…