Opony stanowią jeden z najważniejszych elementów wyposażenia pojazdu, zarówno samochodu osobowego, jak i maszyn rolniczych lub przemysłowych. Wiadomo jednak, że zastosowanie w przemyśle generuje znacznie większe obciążenia dla opon, a także wymusza na nich pracę w najtrudniejszych warunkach. Jakie różnice występują między ogumieniem szosowym a oponami przeznaczonymi dla przemysłu? Szybkie menu: 1) Opony przemysłowe – budowa, zastosowanie, wytrzymałość 2) Opony do samochodów osobowych w porównaniu z oponami przemysłowymi – jakie zachodzą różnice? 3) Opony 16.9-28 – charakterystyka techniczna Opony przemysłowe – budowa, zastosowanie, wytrzymałość W kategorii opon przemysłowych znajdziemy szerokie spektrum produktów, dostosowanych kształtem, bieżnikiem, rozmiarem i grubością do konkretnego modelu pojazdu lub maszyny. Opony przemysłowe spotkamy w ciągnikach rolniczych, koparkach, pojazdach kontenerowych, kombajnach oraz w dziesiątkach innych maszyn, dla których poruszanie się po szosowym asfalcie stanowi raczej wyjątek od reguły. Pojazdy wykorzystywane w działalności produkcyjnej lub wydobywczej poruszają się po trudnym terenie, pełnym kamieni, błota, piachu czy nierówności. Ich ogromna masa w połączeniu z nierównościami terenu sprawiają, że ogumienie przejmuje na siebie gigantyczne obciążenia. Budowa opony przemysłowej musi zatem uwzględniać te czynniki. Producenci ogumienia dla przemysłu tworzą rozwiązania z solidnym bieżnikiem, który pozwala zachować trakcję i szybko oczyszczać się z błota. Budowa opon do maszyn przemysłowych wiąże się z zastosowaniem mocniejszych stopów gumy, grubszej warstwy samego materiału, a także wzmocnień po bokach, jako miejscach najbardziej narażonych na uszkodzenia w tradycyjnych oponach. Opony do samochodów osobowych w porównaniu z oponami przemysłowymi – jakie zachodzą różnice? Różnice między oponami samochodowymi a przemysłowymi widać nie tylko w strukturze mieszanki gumowej, lecz także w konstrukcji bieżnika i dopuszczalnym maksymalnym ciśnieniu. Większość opon przemysłowych ma stelaż radialny, chociaż powszechne są także wersje z konstrukcją diagonalną. Opony przemysłowe radialne stanowią wyposażenie aut ciężarowych, które mają bezpiecznie wjechać i wyjechać z placu budowy, lecz także oferować kierowcy komfortowe prowadzenie na długich trasach. Z kolei opony diagonalne doskonale sprawdzą się w trudnym terenie, dając najwyższą odporność na uszkodzenia mechaniczne. Opony samochodowe pojawiają się w ofertach sklepów w zdecydowanie większej liczbie wersji modelowych – zimowe, niskoprofilowe, run-flat, AT, całoroczne itd. Grubość poszycia takiej opony z oczywistych względów nie musi oferować aż tak dużej wytrzymałości. Wyjątkiem są tutaj opony AT i MT, przeznaczone do aut terenowych. Opony 16.9-28 – charakterystyka techniczna Uniwersalność i agresywna kostka bieżnika to podstawowe cechy, jakie oferują opony 16.9-28. Znajdują one zastosowanie w różnych gałęziach przemysłu. Montowane na wózkach widłowych, maszynach górniczych, czy ciągnikach stosowanych w rolnictwie – opony 16.9-28 dają gwarancję niezawodności i wielu lat intensywnej pracy. Poszukiwania opon przemysłowych, w tym opon 16.9-28, najlepiej zacząć od sklepu HurtOpony. Na stronie www.hurtopony.pl zamieszczono kompleksowy asortyment ogumienia dla przemysłu, dostosowany do każdego typu pojazdu.
Oznaczenia na metkach Często zastanawiasz się nad tym jak dany ciuch wyprać? Czy dodać płyn zmiękczający, płyn …
Jak kupić węgiel na stronie PGG? Poradnik Ceny węgla w ostatnim czasie przyprawiają o zawrót głowy. Coraz więcej trudności sprawia również …
Modne fryzury i koloryzacje w 2020r – galeria Rok 2020 zbliża się wielkimi krokami, a co za tym idzie? Nowe hity modowe, …
Ile g ma łyżeczka? Czyli przelicznik miar kuchennych Coraz więcej osób zaczyna przywiązywać wielką wagę do domowych smacznych potraw. Gotowanie – z …
Ile kosztuje wymiana klocków hamulcowych i od czego zależy cena? Wymiana klocków hamulcowych nie powinna być odkładana na ostatni moment. Układ hamulcowy jest jednym …