Doświadczeni kierowcy mawiają, że najlepsze i najtrwalsze części to te pochodzące z montażu fabrycznego. Nierzadko wytrzymują najdłużej, a gdy się zużyją, kolejne wymiany będą już częstsze. W autoryzowanych serwisach możemy kupić oryginalne elementy noszące znaki konkretnej marki. Niestety często są one znacząco droższe. Ratunkiem może być postawienie na zamienniki. Te same, o których często mówi się, że starczają na krótko, są słabe i wykonane z byle czego. Czy w tej obiegowej opinii jest dużo z prawdy?
Zamiast się zrażać, zasięgnij opinii
Jeżeli nie wiesz nic na temat jakości produktów oferowanych przez danego wytwórcę, po prostu zasięgnij o nim opinii. Może się okazać, że trafiłeś na mało znaną markę, którą sygnowane są podzespoły godne polecenia. Wcale nie tak rzadko zdarza się, że części wytwarzane przez mniej popularne firmy okazują się wprost wzorowe pod względem zarówno jakości jak, i trwałości. Można zapytać: skoro są takie dobre, to dlaczego jednocześnie są tanie? Odpowiedź jest prozaiczna. Omawiane firmy są skazane na stosowanie małych marży z dwóch powodów. Pierwszym jest często niezbyt długa obecność na rynku, zaś drugim: ograniczone możliwości marketingowe. Mało znanych producentów zwyczajnie nie stać na szerokie kampanie reklamowe, które zapewniłyby im rzesze klientów. O odbiorców zmuszone są zatem walczyć niskimi cenami. Skąd czerpać wiedzę na temat nieznanych firm? Najlepszym sposobem okazuje się ten najbardziej banalny: wystarczy zerknąć na fora internetowe, porozmawiać z mechanikiem.
Nie płać za logo
Dla tych, którzy wciąż nie czują się przekonani mamy alternatywę w postaci markowych zamienników. Warto wiedzieć, że mnóstwo z nich wytwarzanych jest przez dokładnie te same firmy, na tych samych taśmach produkcyjnych, co części, które nasze auto dostało w fabryce. W czym tkwi szkopuł? Zamiennik nie będzie posiadał wybitego emblematu naszego samochodu. Tylko tyle. Taka praktyka stosowana jest przez takich tuzów jak Bosch, Valeo czy SKF. W tym przypadku nie może być mowy o mniejszej trwałości, szybszym zużywaniu lub większym ryzyku awarii. To TA SAMA część, tylko że bez firmowego znaczka. Czy warto dopłacać za taki detal?
Oszczędzasz
Po mniej oczywistych faktach czas na gwóźdź programu: tak jest po prostu taniej. Nie ma co ukrywać, że to główny (a może i jedyny) argument dla każdego kierowcy. Różnica w kosztach serwisowania samochodu przy użyciu części z ASO oraz części dobrej jakości, ale mniej znanej (bądź nieznanej) marki potrafi sięgnąć nawet 100 procent! Zamienniki kategorii premium (pochodzące z tych samych linii co części z ASO) bywają tańsze o 60%. Płacimy np. 40 zł, a więc ponad połowę mniej za coś, co będzie działać dokładnie tak samo, jak część za 100 zł. Sprawdź jakim asortymentem dysponuje odwiedzana przez ciebie hurtownia motoryzacyjna. Być może znajdzie się tam coś dobrego, lecz znacznie tańszego. Nasza hurtownia motoryzacyjna w Warszawie (ale także oddziały w innych miastach) pozostają do dyspozycji!