Na czym polega dieta ketogeniczna i czemu służy?

9 minut czytania
0
0
dieta ketogeniczna

Dieta ketogeniczna w ostatnich latach zyskała ogromną popularność. Korzystają z niej przede wszystkim osoby, których celem jest utrata zbędnych kilogramów – choć nie tylko. Zmiana nawyków żywieniowych według wytycznych diety keto może przełożyć się na wiele pozytywnych zmian w naszym organizmie. Jakich?

Dieta pudełkowa – keto posiłki bogate w wartościowe tłuszcze

Specyfika diety keto obejmuje przede wszystkim konieczność wyeliminowania z codziennego jadłospisu większości produktów bogatych w węglowodany, wprowadzając na ich miejsce wartościowe tłuszcze.

W przypadku diety ketogenicznej liczy się zwiększenie udziału tłuszczów w codziennej diecie, a można zrobić to kilkoma różnymi metodami.

  • tzw. klasyczna dieta ketogenna ma składać się z tłuszczów w aż 90%, podczas gdy obecność białek i węglowodanów zostaje zredukowana do odpowiednio 8% i 2%.
  • metoda MCT opiera się na włączaniu do jadłospisu średniołańcuchowych kwasów tłuszczowych. W tym udział tłuszczy wynosi na około 75%, białka 10%, a węglowodanów około 15%.
  • Za najbardziej przystępną dla osób zapoznających się z tą dietą jest tzw. modyfikowana dieta Atkinsa, która określa udział tłuszczy w diecie w 60%, protein stanowiących 10% oraz węglowodanów (dostarczanych głównie z warzyw i owoców) w ilości 30%.

Dieta pudełkowa keto oferowana przez catering BonappeFIT opracowana została w taki sposób, aby każdy posiłek mógł dostarczyć do organizmu porcji węglowodanów, protein oraz tłuszczy w odpowiedniej proporcji, a przy tym – zachwycać smakiem i różnorodnością.

dieta ketogeniczna pudelkowa

Dieta keto – catering dla redukcji wagi

Szczególnie dla osób, które zmagają się z apetytem na słodycze, pomocą przy redukcji wagi może okazać się właśnie dieta keto. Catering zamówiony w trybie subskrypcyjnym będzie docierał w nasze ręce każdego dnia. Dzięki temu utrzymanie rutyny w diecie będzie możliwe, a co za tym idzie – nie będziemy mieć problemów z utrzymaniem ciągłości procesu ketozy.

Dieta ketogenna ma na celu wywołanie w organizmie procesu ketozy.

  • Jest to mobilizacja organizmu do syntezy ciał ketonowych. Powstają one w wątrobie, jako efekt obniżania poziomu insuliny i rozkładu kwasów tłuszczowych. Efekt? Organizm do produkcji energii zamiast glukozy zaczyna wykorzystywać tłuszcz zgromadzony pod postacią tkanki tłuszczowej.

W efekcie, stosowanie takiej diety pomoże w szybszej utracie zbędnych kilogramów – w niektórych przypadkach może być to nawet 1 lub 2 kg tygodniowo.

Keto dieta pudełkowa niesie ze sobą także inne, pozytywne efekty dla organizmu, jak:

  • Ograniczenie łaknienia,
  • Minimalizowanie chęci na słodycze,
  • Regularne uwalnianie energii przez cały dzień (bez niespodziewanych spadków),
  • Lepszą i szybszą regenerację organizmu w czasie snu,
  • Poprawę nastroju.

Warto jednak pamiętać o tym, że dieta ketogeniczna wiąże się z pewnymi wyrzeczeniami i ograniczeniami. Dla niektórych osób całkowite wyeliminowanie produktów bogatych w węglowodany może okazać się bardzo trudne.

Na czym opiera się dieta ketogeniczna pudełkowa

Przy diecie keto część produktów, po które zwykle chętnie sięgamy, należy całkowicie wyeliminować. Należą do nich:

  • słodycze oraz wysokosłodzone napoje gazowane i soki,
  • produkty mączne (pszenne, kukurydziane, ryżowe), a także makarony oraz płatki śniadaniowe,
  • produkty bogate w skrobię (cukier prosty) jak ziemniaki, banany i płatki owsiane,
  • niektóre owoce, w szczególności winogrona, ananas, arbuz, jabłka oraz pomarańcze,
  • produkty mleczne o obniżonej zawartości tłuszczy (tzw. light).

Dieta ketogeniczna pudełkowa będzie natomiast oparta na produktach wysokotłuszczowych i niskowęglowodanowych. Przy diecie keto należy sięgać po:

  • mięso: drób, wołowinę, wieprzowinę,
  • tłuste ryby oraz owoce morza,
  • nabiał, czyli mleko, sery oraz jajka,
  • zdrowe tłuszcze roślinne, takie jak oliwa z oliwek oraz inne oleje nierafinowane,
  • tłuszcze odzwierzęce takie jak masło (w szczególności klarowane) i smalec,
  • owoce: awokado (bogate w wartościowe tłuszcze) oraz w szczególności owoce sezonowe, ubogie w węglowodany (truskawki, jagody, maliny, agrest itp.),
  • orzechy, pestki roślin oleistych (słonecznik, dynia).

Dzięki profesjonalnie opracowanemu menu na każdy dzień, można znacznie zwiększyć efektywność diety, a także – cieszyć się smacznymi i zróżnicowanymi posiłkami. Catering dietetyczny BonappeFIT to rozwiązanie dla wszystkich, którzy planują rozpocząć swoją przygodę z dietą ketogenną.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz także

Jakie są objawy niedoboru biotyny?

Biotyna to jedna z witamin z grupy B, która jest odpowiedzialna za rozkładanie tłuszczy or…