Nowoczesne silniki a zużycie oleju – ekologia?Niskie zużycie paliwa i mała emisja szkodliwych substancji to aktualne priorytety producentów samochodów. Nowoczesne, z pozoru ekologiczne konstrukcje mają jednak swoje małe tajemnice – wiele z nich spala bardzo dużo oleju silnikowego.Czytaj więcej
Silnik bierze olej? Wypróbuj sprawdzone rozwiązania!Podwyższony pobór oleju czy też wycieki oleju to usterki, których zlikwidowanie wcale nie musi oznaczać konieczności dokonania remontu silnika. Posiadasz filtr DPF? Wyczyść go bez demontażu!Czytaj więcej
Nowa Kia XCeed – miejski crossover, który łączy zalety SUV-ów i aut kompaktowychNowy crossover marki Kia, tzw. CUV (od Crossover Utility Vehicle), prezentuje się bardziej dynamicznie niż klasyczne SUV-y, ale oferuje równie przestronne wnętrze jak one. Podwyższona pozycja za kierownicą w Kia XCeed zapewnia przy tym lepszą widoczność zza kierownicy niż w typowych rodzinnych hatchbackach. XCeed będzie dostępny z cyfrowym zestawem wskaźników o przekątnej 12,3 cala i pakietem zaawansowanych systemów zarówno z …Czytaj więcej
20 sposobów na poprawę efektywności zużycia paliwaCzy wiesz, że pojazd może spalić do 30 procent więcej paliwa, jeśli prawidłowa konserwacja nie jest wykonywana regularnie? Wszyscy wiemy, jak ważna jest regularna konserwacja samochodu, ale z wielu powodów nie robimy tego wystarczająco często. Porady te, pomogą ci wykorzystać każdą kroplę paliwa, którą wlewasz do zbiornika.Czytaj więcej
Czym zajmuje się dziś mechanik samochodowy?Bez dobrego mechanika samochodowego, nasze auta tak naprawdę (nie boimy się użyć tego słowa) by nie istniały. Owszem, z początku wszystko pięknie, jeśli auto jest nowe. Jednak kiedy części zaczynają się zużywać, coś zaczyna stukać, pukać, kiedy potrzebna jest wymiana części, czy podbicie przeglądu by dowód rejestracyjny był ważny… Sami tego nie naprawimy, nie znamy się na tym i na …Czytaj więcej
DPF – Do czego służy, a także jak o niego dbac ?FAP (z fr. filtre à particules) i DPF (z ang. diesel particulate filter) to dwa najbardziej znane skróty używane jako nazwa filtra cząstek stałych. Filtr ten odpowiedzialny jest za wyłapanie i zredukowanie cząstek stałych (sadzy), wydobywających się z silnika. Montowany w układach wydechowych silników wysokoprężnych i benzynowych Zaletą zastosowania filtru DPF jest brak czarnego dymu w układzie wydechowym, a także …Czytaj więcej